mandag 28. april 2008

Kanonstart på Norgescupen!

Dette gikk over all forventning! På fredagen var det gateritt og jeg følte ikke at dette var våres sterkeste disiplin, men vi var alle godt framme og støtet. Da jeg gikk ”kontra” for tredje eller fjerde gangen, kom jeg fra feltet. Da hadde vi syklet 25 – 30 min og det gjensto 15 – 20 min. De andre lagkammeratene gjorde en kjempe innsats for å holde feltet bak samlet og på trygg avstand. Når jeg på siste runde ser at en til i Eidsvoll drakt sitter langt fremme var jeg ikke i tvil: det er Randin. Jeg krysser mållinja og snur meg for å se hvordan det går bak: Det er HERVÅG som blir nummer 2. Jeg jublet mer da enn når jeg vant selv, at Hervåg skulle debutere i Norgescup med andre plass i gateritt hadde jeg ikke trodd…

Lørdagen sto for tur… Etter storeslem dagens før hadde vi ikke engang sett på resultatlistene. Nok en gang kommer jeg i brudd og de andre var dyktige i feltet. Og på siste runden gikk Hervåg og Wormsen fra hovedfeltet og kom inn ett minutt etter bruddet der jeg lå. Jeg tapte selvfølgelig spurten i bruddet… Prøvde å gå solo ca en kilometer, men det var ingen som ønsket reprise fra i går, hehe… Jeg ledet nå med 19 sek og Hervåg og Wormsen lå som nummer 7 og 8, de var to gode jokere i sammendraget nå…

Søndag: Vi våkner opp med at Hervåg brummer fra sengekanten at han har bursdag. ”Jaja, da får du vinne hele dritten i dag, da” sa jeg. Hadde ikke trodd at det var akkurat det som skulle skje. Fra starten var vi litt på ”hæla” og det var ingen andre lag som var ville la meg gå. Derfor var det viktig at Hervåg gjorde som han gjorde. Han og en Sandnes rytter gikk opp til bruddet. Bak i hovedfeltet gjorde Randin en kjempe jobb for Hervåg. Vi samarbeidet med Sandnes om å holde feltet samlet. Vi lyktes og Hervåg vant sammenlagt og ble nummer 2 på etappen.

FOR EN HELG!

Ingen kommentarer: