onsdag 8. juli 2009

Starten på noe nytt!

Nok en gang var det lang tid mellom innleggene mine... Kan legge noe av skylden over på en hektisk periode med eksamen også Ringerike GP for så å ha litt mer eksamen, deretter NM uka. Fra Stavanger dro jeg direkte til Belgia og EM. På mandag dro jeg direkte fra Belgia til Dolomittene.

Vet ikke hvor mye jeg skal si om denne perioden, men kan oppsumere litt... Ringerike GP gikk bra med fjerde og femte etappe uten at resultatet ble all verden. I NM gikk fellesstartene bra, det vil si; jeg kjørte sterkt underveis, men også her uteble resultatet. NM tempoen gikk rett og slett i dass. I EM var det nok mange som trodde jeg skulle gjøre et bra løp og det hadde jeg også tro på selv. Løypa passet bra og jeg hadde fått bekreftet formen i NM fellesstarten etter en dårlig tempo der. Men ei, livet går ikke alltid på skinner. Sånn er det bare, det er bare å ta lærdom av disse situasjonene og dra hjem og trene bedre til neste år ;) EM fellesstarten hadde vi store planer, i følge Steffen Kjærgård var Norge på plass med tidenes sterkeste U23 lag. I kjørte bra i starten og fikk med en i startbruddet (det ble meg). Etter ca 10mil i brudd, over 45 km/t og over Kemelberg (brosteinsbakken der Edvald støtet og la grunnlaget for sin første klassiker-seier i våres) begynte jeg å merke kjøre. Jeg datt tilbake til feltet og spurte the captain (Kristoff) om han hadde det han trengte for så å takke for meg. Alex ble nr 7, han ble litt alene på slutten og var sliten da spurten kom...

Nå ligger jeg i senga på rom 103 på Hotel Savoia på toppen av Passo Pordoi (2239 m.oh). Har planer om å teste ut høydetrening og det finnes ikke et finere sted i verden for det. I dag har det vært knall blå himmel og syklister overalt. Når jeg ser på landskapet som er her, så skjønner jeg ikke hvorfor vi har så mange turister i Norge (så fint er det her). Har enda ikke prøvd sykkelen, for etter denne hektiske perioden er det viktig med litt fri sånn at batteriet lades og at hodet får hvile. Skal se om jeg får skrevet noe mer herfra, med referat fra en sykkeltur eller to :=)

P.S Tror eksamene som jeg nevte i starten er bestått, men jeg har ikke vært hjemme på noen uker og har ikke fått sett vitnemålet mitt enda. Men satser på at det gikk bra ;)

Ingen kommentarer: